A köznevelés teljesítménye évtizedek óta romlik. A két legnagyobb probléma, hogy bár a diákok a leckét jól felmondják, de alkalmazni egyre kevésbé tudják, továbbá az oktatási rendszer nem tudja mérsékelni a családok között megmutatkozó különbségeket, vagyis a családi hátterük egyenesen megpecsételi a gyermekek sorsát. Így van ez hazánkon kívül Szlovákiában és Chilében vagy éppen Franciaországban is. Ezeket a kihívásokat felismerve látott hozzá az oktatáspolitikai irányítás 2010 után a rendszer rendbetételéhez. Az újítások kivétel nélkül a legfontosabb kihívásokra irányultak, de egy részük elsietettnek, kidolgozatlannak bizonyult, miközben a sikeres elemek csak hosszabb távon éreztetik hatásukat. (Ilyen sikeres elem például a bérek drasztikus emelése, amely minőséget vonz a pedagógus szakmába, vagy a területi finanszírozási egyenlőtlenségek mérséklése.) Ezért a problémák megvitatására és megoldására a kormány 2016-ban életre hívta a minden érintett szereplő előtt nyitott Köznevelési Kerekasztalt.

(Kép forrása: itt.)