Szokás szerint a legrosszabb nyugati mintákat akarják átvenni: tiltanának, büntetnének és miközben nyugati hitelekről álmodnak, újra a pénzünket akarják!

Az ellenzék által megszerzett városok lakói fura időutazásra indulhatnak. Minden fogadkozás ellenére visszatér a 2010 előtti “szakértelem”. Demszky Gábor már a választás másnapján megszólalt és arról beszélt, hogy a korábbi privatizációs bevételek segítették át városvezetését az ellenzéki időszakon, és szerinte Budapestnek most is külföldről kéne pénzt szereznie. Leginkább a Világbanktól.

A fiatalok kedvéért: A 20 éves Demszky-korszak városfejlesztése a 4-es metróban csúcsosodott ki, amit 40 évvel korábban terveztek és még így sem sikerült funkcionálisan kivitelezni. A hitelért cserében bevállalták a dugódíjat, amit azonban féltek bevezetni. A 4-es metró a korrupció liberális szakértelem iskolapéldája, az OLAF 2017-es jelentése szerint a közel 500 milliárdos beruházásból 167 milliárdot csaltak el.

A dugódíj bevezetése most Karácsony Gergelyre vár, aki előtt intő példa lehet Ken Livingstone, a “vörös Ken”, korábbi londoni polgármester, akit Boris Johnson többek között pont azért válthatott hivatali székében, mivel előbbi a napi öt fontos dugódíj mellé még 25 fontos CO2-díjat is bevezetett volna. A levegő minősége a londoni díjfizetési zónán belül javult, azon kívül romlott.

Dolgoznak rajta.


Hazai szakértői anyagok napi 500 és 1,000 forint közötti budapesti behajtási, vagy dugódíjat javasolnak, ami így havonta messze többe kerülne, mint egy éves megyei matrica 5,000 forintos ára.

A sarc mellett máris itt van az új liberális varázsszó az (ultra) alacsony károsanyag-kibocsátási zóna (Ultra Low Emission Zone, ULEZ), ahonnan bizonyos autókat kitiltanának. Ilyen már működik Berlinben is, ahová a klímafanatikus szervezetek által indított bírósági eljárás eredményeként már csak az Euro 6 motorral szerelt dízelautók hajthatnak be.

Budapesten legalább 300,000 az agglomerációban további több tízezer dízelautót használnak. A buszok, kukásautók, teherautók és mentőautók is dízellel járnak. Ebből a mátrixból kell az ellenzéki városvezetésnek egy olyan megoldást találnia, amely kellően “zöld”, és kellően figyelembe veszi a budapestiek érdekeit. A klímaőrület önmagában ehhez kevés lesz.

 

(Kép forrása itt.)