(Kép forrása: itt.)

Amikor a gazdasági ügyekben a haladás kérlelhetetlenül széplelkű pártfogói megnyilvánulnak, valahogy mindig az az ember érzése, hogy a realitások hasonló félreértéséről, vagy félreértelmezéséről van szó. Az Uber kérdése ennek mintapéldáját adja. Melyek a biztosan ütős trendi recept összetevői?


- internettel összefüggő bárminek a fetisizálása,

- az okostelefon-appok társadalmi és gazdasági kérdésekben elixírként való értelmezése,

- a startup, mint önmagában pozitív értéktartalmú kifejezés használata,

- kizárólag a nagyvárosi, jobb pénztárcájú fizetőképes keresletet érintő kérdés túldimenzionálása,

- nagyvonalú szemhunyás a háttérben folyó pénzügyi műveletek felett

A habókos értelmiségiek online felületeken kinyilvánított tévelygéseiből már-már az következik, hogy Magyarországon megszűnt a digitális világ, lekapcsolták a villanyt, és általában, a Haladás angyala odébb szárnyalt. Valójában persze az derült ki, hogy egy ügyes, piaci réseket is észlelő, de leginkább blöffre alapozott, alaposan kidolgozott szisztémáról volt szó. Ráadásul a 888.hu cikke kiválóan foglalja össze, hogy az Ubert bizony nem Magyarországon kezdték el „üldözni”.

Az pedig gyanús kellett volna, hogy legyen, Gyurcsány Ferenc megígérte, hogy ismét lesz Uber, ha ő átveheti a kormányrudat. Ez önmagában jelzi, hogy bizonyára valami zavaros dolog van háttérben.

És végül, az állandó kérdés és vád: a változást meg lehet-e állítani? Érdemes-e ezzel próbálkozni? A technológiai forradalom nem feltétlenül olyan jó dolog. Ebben az interjúban például az van leírva, hogy a technológiai forradalom szereplőinek részéről gyakorlatilag az emberi emlékezet ellen folyik a harc. Hogy lemarad-e, aki ebből kimarad? Nem tudom. Valóban, kevesen akarnak amish vagy ultraortodox közösségek mintájára a világtól elzárkózva élni. Azzal a résszel nem is volt baj, főként a modernitást észlelni kívánók részére, hogy követhették a hozzájuk érkező autót a telefonjukon. De ehhez nem kell Uber. Ezt nem a globalista fantazmagóriákkal kell feltétlenül megoldani.

Ehhez csak egy olyan taxisrendelet kell, amely arra készteti a cégeket, hogy a versenyt erre a területre is hatékonyan terjesszék ki.