A palackozott hegyi levegőről szóló vicc néhány évvel ezelőtt valósággá vált, amikor egy kanadai startup a Sziklás-hegység friss levegőjének értékesítésébe kezdett Kína szmogban fuldokló fővárosában, Pekingben. Ami a 80-as évek végén egy vígjáték humoros jelenete volt, az mára sikeres üzleti modell lett.


Napjainkra minden marketinggé vált. A vállalatok nem kielégítik a keresletet, hanem maguk teremtik meg azt. Méregdrágán árusítanak olyan termékeket, amikre a józan ész keretei között nem lenne szükségünk, vagy egyenesen értelmetlenek. Egy jó reklámmal azonban bármit el lehet adni. A már-már abszurddá váló jelenségnek van azonban pozitív hozománya is: remek humorforrás.

Számtalan reklám-paródiát találhatunk az online világban, például a kézműves vizet árusító amerikai testvérpár vállalkozásáról. A „szomjúság az univerzális nyelv”, mondja a kézműves víz egyik feltalálója. Eddig ugyan megelégedtünk a kommersz áruházak ásványvíz-kínálatával vagy akár a csapvízzel is, de most már tudjuk, hogy valójában kézműves vízre van szükségünk a kiteljesedéshez.  

De „vehetünk” prémium minőségű, kézzel készített, körömvágó-ollóval tökéletesen formára vágott tűzifát is. Ma már minden kézműves, ami jó, miért ne lehetne az a tűzifánk is?! A tálalás, a marketing hatalmáról készített paródiát két holland fiatal, akik bebizonyították, hogy megfelelő marketinggel McDonald’s termékeket is eladhatunk gourmet különlegességként hivatásos ínyenceknek.

Miközben jót kacagunk ezeken a reklám-paródiákon, észrevétlenül ismét egy reklám hatása alá kerülünk: a videókat feltöltő csatornák ugyanis jelentős összegekhez jutnak a videók nézettsége után.

 

(Kép forrása: itt.)